Dyla Delaila: BENGKEL PENGURUSAN AWAM DAN PROTOKOL

BENGKEL PENGURUSAN AWAM DAN PROTOKOL

Dengar jer name ceramah tuh semua fikirkan suatu yang bosan,buang masa dan mungkin rase tak penting.. tapi sebenar nya tidaklah seperti yang disangkakan.. mula2 mmg tak de mood.. bila penceramah,CHEF SAM mula memulakan sesi .. aku terkesima,terpukau sekejap dengan suara ala2 siti nur haliza.. dia menarik perhatian aku untuk terus mendengar ape yang cuba di sampaikan..penerangan dia sangat jelas dengan diselitkan lawak jenake yg buat pipi aku da lenguh sebab asik gelak tak habis2..bila fikir balek..aku bersyukur sebb ak antare org yg dipilih oleh allah untuk menyertai bengkel seperti nih.. 


bengkel nih jugak memberi penerangan yg lebih jelas dalam menjadi MC yg lebih baek dan seterusnya melatih untuk lebih yakin dlm public speaker dan insyallah jd yg terkenal satu hari nanti.. yupp.. rupa bukan laa ukuran untuk menarik perhatian biler kitee ckp.. bakat,,personaliti,,karisma serta care bercakap seseorang itu sendiri diambil kire.. "dont judge a book by its cover"  and " be yourself" 


sepanjang bengkel berlaku,, haha,, semua fokus sebab ade abg ****** aka ensem laa kot?? sebab kawan2 aq sume terpegun..tekun??  haha.. kelakar gler.. masing2., terutama neeza.. epy laa en abg tuh lambai2 dekat dy..untung ler kan.. tp dia sedih ..sebab tak dpt amek gmbar.. tak per laa neeza.. one day..korang jmpe jgk.. haha.. to .. yana.. kesian kau..asek kne jer dgn chef sam.. name da laa ditukar JULIANA.. malu2 plak kan kau?? na partner dgn LUQMAN..marah a'ad..~ but..aku sedih laa jugak,, sebab DIA tak tegur aku.. mybe ade masalah.. kecik hati aku mase tuh.. maybe dia tak perasan.. tak per laa...


lepas jer majlis penutup.. aha! apee lg balek laa kiteorang semua.. tp.. da alang2 dekat tanjong.. lepak kejap dengan sheila..neda..yana,,mama saye.. mkn sweet corn.. besh..!! 
seblom tuh..sempat laa bubye2 dekat chef..urusetia..abg tuh tak sempat ! sebab dy sibok photoshoot.. yg dia sempat lmbai neeza ! apee sajee untuk kawan aku tuh..neeza ! 
last word.. bengkel nih mengajar aku lebih yakin biler ckp dpn audience di samping membntu aku lebih berjaya dalam profesion aku yg memerlukan kemahiran seperti ini.. lepas nih..ade ape2 tawaran untk pengacare?? haha! jemput laa saye.. hehe.. peace = )
terima kasih CHEF SAM.. ^ ____ ^




Thanks you for read this, much love

No comments: